Debatthuset  

Gå tillbaka   Debatthuset > Politik och samhälle > Utrikes

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal Igår, 06:36   #21
steno
antiego

stenos avatar

Reg.datum: nov 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av homo-pelle Visa inlägg
Du får heila precis ur mycket du vill Steno! Jag vet redan att du har drabbats av en total härdsmälta och inte är intresserad av att tillföra diskussionerna nåt längre så heila på du.
Diskussioner?
Ni sitter ju hela högen och säger samma sak allihop.
Jag tycker DH mer och mer liknar en av de där slutna grupperna för tokiga sverigedemokrater på Facebook där det sitter en flock papegojor.

Följande länk anser jag beskriva den fälla vi sitter i:
Den är lite långsiktig, men hoppas du klarar av att hänga med i svängarna.
Med andra ord, dags att lyfta blicken ifrån den egna naveln.

http://www.etc.se/ledare/vad-finns-k...vagen-ebbar-ut
steno är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal Igår, 15:21   #22
homo-pelle
Ondskefull Bög

homo-pelles avatar

Reg.datum: feb 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av steno Visa inlägg
Diskussioner?
Jag tycker DH mer och mer liknar en av de där slutna grupperna för tokiga sverigedemokrater på Facebook där det sitter en flock papegojor.

Vadå säger samma sak? Det är ju du som förstör var och varannan tråd med tjafs, istället för att diskutera det ämne tråden handlar om. Kolla själv vad det är du har skrivit i diskussionen om terrordådet i Stockholm. Du lyckas alltid och precis hela tiden hålla dig off-topic, även om du just där slg nåt sorts rekord i och med att du inte har skrivit en enda rad om det tråden handlar om.

Men ok! Jag förstår att det är besvärande för dig när asylsökande dödar folk i islams namn mitt i Stockholm.

Och jag förstår varför ni flyktingvänner och sossar och har slutat diskutera saker på forum på nätet. Men istället för att bara dra, så borde ni kanske medge att ni hade fel och gå vidare och fortsätta och diskutera. Att vartenda forum (Nej Steno, det är inte bara D-H) numera är nerlusat med sverigedemokrater och främlingsfientliga borde väl snarare indikera att ni borde ta nya tag om än kanske ompröva vissa ståndpunkter.

Men visst! Jag förstår även där att det är besvärande i skuggan av det som drabbat Sverige.

Vad det gäller artikeln som Greider har skrivit så är det klart att det ligger en del i den. Naturligtvis så går europeisk arbetarklass till högerpopulister om alla andra från vänster till höger med olika motiv vill montera ner eller äventyra välfärden. Dock så har han helt fel i att vågen är på väg att ebba ut. Det värsta om man ska se det ur Greiders perspektiv har inte inträffat än. Greider kan ju inte själv vara så korkad att han på allvar tror att en och annan motgång för högerpopulister i Europa betyder att vågen är på våg att ebba ut.

Även Åsa Linderborg i Aftonbladet skriver här om hur farlig Macron är:

Citat:
Åsa Linderborg om liberalernas gullegris Macron: Därför är han lika farlig som Le Pen.
Citat:
Vad ögontjänaren Emmanuel Macron än försöker få sina väljare att tro, är han dock ingen oförarglig mittenpolitiker. Det ”socialliberala” i hans program är mindre skolklasser och ökad invandring. Fördelningspolitiskt är han nyliberal med stora nedskärningar på agendan.

”Outsidern” Macron var finansminister när Hollande genomdrev en historisk försämring i arbetsrätten och kollektivavtalen. Hela Frankrike kokade av protester. Hur hanterade Macron det? Jo, genom att håna de drabbade.

Kolumnisten Cole Stangler skriver i Dissent om hur Macron uppmanade en av demonstranterna, en sextioårig lärare, att sluta oroa sig för nedskärningarna och arbetslösheten: ”Starta din egen business i stället”.

Macron vill skära ner på de offentliganställda. Han vill avreglera finanssektorn. Han vill minska skatterna för de stenrika. Han är obekymrad över globaliseringens effekter för arbetarklassen.

Hans antifackliga och arbetarfientliga ”mittenpolitik” kommer att öka ojämlikheten och lägga sten på börda för dem som redan drar det tyngsta lasset.

Den politiken är beprövad. Det är den som gör att populismen växer i alla länder, på alla kontinenter.
http://www.aftonbladet.se/kultur/a/l...ist--utan-folk

Senast redigerad av homo-pelle den Igår klockan 15:35.
homo-pelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal Igår, 16:44   #23
muffel
Medlem

Reg.datum: feb 2015
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av steno Visa inlägg
Diskussioner?

VA, men då läser du som fan läser bibeln. Ser du inte hur många olika förslag som ges för att minska inflödet, hur vi ska skydda våra gränser och vårt samhälle, hur vi ska bli av med de som ska utvisas, hur integrationen ska gå till osv osv? Hur vi ska åstadkomma det har vi olika idéer om.

Senast redigerad av muffel den Igår klockan 16:53.
muffel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal Igår, 18:15   #24
steno
antiego

stenos avatar

Reg.datum: nov 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av muffel Visa inlägg
VA, men då läser du som fan läser bibeln. Ser du inte hur många olika förslag som ges för att minska inflödet, hur vi ska skydda våra gränser och vårt samhälle, hur vi ska bli av med de som ska utvisas, hur integrationen ska gå till osv osv? Hur vi ska åstadkomma det har vi olika idéer om.
Har ni?
Jag ser bara samma malande och ältande som är lika tråkigt och enahanda som att se färg torka på en vägg.
Att ni ens orkar.
steno är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal Igår, 20:08   #25
muffel
Medlem

Reg.datum: feb 2015
Standard

Ja fy, alldeles för många (glöm inte vad som kommer hända med anhöriginvandringen) . Det är vad vi sansade talar om här. Vi måste få en paus i mottagande på en 10-20 år för att reda ut röran ni skapat. Hur kan vi minska det destruktiva inflödet, hur/vad ska vi göra med de som är här, hur ska vi finna de som ska utvisas och se till att utvisning verkställs? Ungefär så låter debatten även inom PK media nu för tiden (minus att de , PK media, fortfarande inte fattat att inflödet är för högt och felaktigt....de som strömmar in är inga flyktingar och de är inte efterfrågade mao ska de inte släppas in i Sverige).
muffel är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Gå tillbaka Debatthuset > Politik och samhälle > Utrikes > Franska presidentvalet 2017

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson