Debatthuset  

Gå tillbaka   Debatthuset > Humaniora, konst och kultur > Musik och ljud

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-03-16, 22:07   #61
Iggy
Medlem

Iggys avatar

Reg.datum: feb 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av muffel Visa inlägg
...

Du får allt utvckla vad du egentligen är ute efter.

1. Radio
2. Få knappar /funktioner (om 1-2 gäller utan hänsyn till ljud köp den från Jula. Mycket billigare än så blir det inte....om du ska köpa en pryttel med garanti).
3....ingen aning? Fast eller portabel? Budget? Är det 2000 kr?
4. Är det mest yta och utseende som gäller, dvs vad tex STENO vill ha, eller?
...

Ojdå, du har verkligen lagt ner tid på att ge ett bra svar. Tackar dig för det.

Vad jag egentligen är ute efter är alltid öppet för debatt. Jag har mycket svårt för att besluta mig när det gäller vad jag drar in i huset. Min radio har varit sönder i två-tre veckor nu, och det kommer säkerligen att ta mig ytterligare ett par månader att besluta mig när det gäller design och funktionalitet.

Anledningen till att jag tog upp ovan nämnda radio var dels att det är ett märke som är känt för god kvalitet samt att utseendet tilltalar mig.
Designen där man kan ställa en skål med nötter på radion eller värma upp ett sex-pack öl på den flata ovansidan är också värdefullt för mig.

Egentligen behöver jag inte ha några större pretantioner på funktionalitet och design då den enbart är tänkt att vara igång ca: 2-4 minuter varje timma för att lyssna på nyheterna, men jag skulle föredra en radio med ett tolerabelt ljud som kan lämnas påslagen på låg volym med fylligt ljud i flera timmar för hunden att lyssna på när jag inte är hemma.

Jag tycker inte om den digitala känslan eller ljudet även om det säkert är väldigt bra för dem som vill ha bluetooth och wifi och allt vad det heter. Men icke i min grotta, nej.

(2) Enkelheten. Få knappar. När jag slår på radion skall den ge ljud direkt utan att jag skall behöva vänta.

(3) Gärna fast. En radio med möjlighet till att sätta in batterier är naturligtvis ett litet plus, men ingen nödvändighet.

(4) Mja, yta och utseende är nog relativt viktigt ändå. Jag vill inte att den tar för stor plats, och om den ser lite gammal ut gör den sig nog bättre i mitt hem.

Priset är inte så viktigt. Radion du länkade till från Jula verkar riktigt bra, men jag är beredd att ge betydligt mer för en radio som faller mig i smaken ordentligt. Låt oss säga upp till kanske 6000 som högst.

Du skriver att AM-nätet har släckts ner? Det är bra att veta. Då är det onödigt att investera i en radio (som den ovan) med möjlighet till en ordentlig utomhus-antenn på taket.
Synd, jag gillade den verkligen annars.

Det slutar väl med något liknande denna:

...men det får vara ok i så fall. Den ser också ganska bra ut.
Ingen plats för att hålla ölen tempererad och nötterna får stå vid sidan om, men den ser ändå åtminstone inte ut som om den vore tillverkad igår. Jag är beredd att kompromissa.
Jag är inte helt paleo-konservativ, men radion bör vara fin att se på utan att verka för prålig.
Tänk Revo, Tivoli eller liknande.

Edit: Jag talar alltså om en vanlig köks-radio.

"Of the numerous things in the world, the Art and the Tao are the most difficult to comprehend. How then can people of ordinary endowment pass the judgement that there cannot possibly be a way to immortality? If one harbors doubts about the Tao merely because of popular disbelief, then he is assuming the mass to be wise people.....forts. "
- Ko Hung

Senast redigerad av Iggy den 2017-03-16 klockan 22:32.
Iggy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-16, 23:12   #62
muffel
Medlem

Reg.datum: feb 2015
Standard

Ähä detta är ju bara kul. Men är du seriös, max 6000 kr för en köksradio för att lyssna några minuter på tex nyheterna. Då räcker det med mono (enklare med mottagning då dessutom). Tja , jag är väl inte direkt fattig men jag skulle hellre köpa än jularadio (bara för att lyssna lite i köket på nyheter...faktum att jag har en gammal skorv från 80-talet just för det syftet ) och lägga resterande pengar på annat (om jag spelar med 6000 kr dvs) . Har du hyfsat bra mottagning där du bor?

Testa och köp julan du. Funkar den inte (tycker du den inte låter tillräckligt bra) så lämna tillbaka den. Du får ju dessutom garanti (jmf med att köpa något gammalt skräp).

I annat fall bara googla: retro radio och kolla på bilder. Finns ju hur mycket som helst att välja på.

p.s har inte hört några av dessa...jo annat än faktiskt på Jula när jag var där i annat ärende, så hur alla andra i denna kategori låter vet jag ej. De ska ju dessutom ha vettig förmåga gällande insignal. Hursomhelst om det har jag ingen aning, sorry. Men vad fan ska du bara lyssna på nyheter så då duger väl vad som helst ...design kan ju i och för sig vara kul. Är du lite övre medelklass kanske det inte är så kul att berätta att det är en jularadio du har...om du är känslig för sådant. Eller så är det ett fuckoff statement

Fast är det en liten radio som du kan ladda batteri i är ju julan inte för dig. Den är stationär. Vad du då ska välja , hum där går jag bet. Har ingen erfarenhet av små bärbara radioapparater. Köp hem några och testa (kanske overkill att göra vad det gäller en enkel köksradio i och för sig), läs på nätet vad andra har att säga

Senast redigerad av muffel den 2017-03-16 klockan 23:31.
muffel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-17, 16:34   #63
muffel
Medlem

Standard

By the way 6000 kr för en bordsradio för att lyssna på nyheter kan tyckas helt absurt men det är inget mot vad jag genom åren stött på. För 15 år sedan i sthlm. Blindtest av högtalarkablar. En stor fet lägenhet på Strandvägen. Killen hade mer pengar än han visste han skulle kunna spendera på. Han hade en bra anläggning MEN han var tveksam till sina högtalarkablar (som han gett runt 8000 kr för) och funderade på nya för runt 75 000 kr. Jag var där i egenskap av att jag då var aktiv audiofil (relativt liten klubb i Sverige). Vi körde blidtester en halv dag ( 5 personer som lyssnade och jämförde). Givetvis kunde vi inte höra någon skillnad. Killen köper kablarna ändå därför att: "Bäst att vara på den säkra sida, dessutom när jag ser dem och lyssnar på musik så låter det bättre och de är så satans snygga"

Ett exempel bland många.

För den som vill dra igång ett företag. Sälj konserverad gröt och strö på lite guldflarn. Priset, tja sätt en enormt löjligt hög prislapp på gröten och Sveriges rikaste kommer köpa i parti och minut. De är patetiska och lättlurade så klockorna stannar....Tycker jag men visst om det enbart ytan och design man går efter så kan jag förstå det. Har man multum med kulor så , tja varför inte.

Senast redigerad av muffel den 2017-03-17 klockan 16:59.
Gammal 2017-03-17, 17:58   #64
steno
antiego

stenos avatar

Reg.datum: nov 2008
Standard

Citat:
By the way 6000 kr för en bordsradio för att lyssna på nyheter kan tyckas helt absurt men det är inget mot vad jag genom åren stött på. För 15 år sedan i sthlm. Blindtest av högtalarkablar. En stor fet lägenhet på Strandvägen. Killen hade mer pengar än han visste han skulle kunna spendera på. Han hade en bra anläggning MEN han var tveksam till sina högtalarkablar (som han gett runt 8000 kr för) och funderade på nya för runt 75 000 kr. Jag var där i egenskap av att jag då var aktiv audiofil (relativt liten klubb i Sverige). Vi körde blidtester en halv dag ( 5 personer som lyssnade och jämförde). Givetvis kunde vi inte höra någon skillnad. Killen köper kablarna ändå därför att: "Bäst att vara på den säkra sida, dessutom när jag ser dem och lyssnar på musik så låter det bättre och de är så satans snygga"

Ett exempel bland många.

För den som vill dra igång ett företag. Sälj konserverad gröt och strö på lite guldflarn. Priset, tja sätt en enormt löjligt hög prislapp på gröten och Sveriges rikaste kommer köpa i parti och minut. De är patetiska och lättlurade så klockorna stannar....Tycker jag men visst om det enbart ytan och design man går efter så kan jag förstå det. Har man multum med kulor så , tja varför inte.
Ja detta med högtalarkablar.
Jag anser mig vara hyfsat kunnig i signalelektronik, och fanemig, ge mig en sådan där svindyr sladd och jag kan bevisa att det inte finns någon elektrisk skillnad på en sådan och vanlig hederlig syrefri 25 kvadrat rk kärna.
steno är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-17, 18:23   #65
muffel
Medlem

Standard

Har du riktigt bra och känsligt mätinstrument kan du säkert finna mikroskopiska skillnader, men det har inget att göra med vad du uppfattar med örat att göra.

Ungefär som du har två stektermometrar där den ena mäter .0 grader den andra .00 så det finns en skillnad på några hundradels grader på det kött du ska äta. Visst finns det en skillnad men inte fan märker du det när du glufsar i dig köttet.

Kablar inom HiFi är en riktig bluff. Det har blivit bättre det senaste decenniet, men innan det.... Rena rama bluffcirkusen. Det gjordes sk tester (av kommersiella tidskrifter, tex HiFI Musik) och de ojade sig och skrev en massa skit om skillnaderna. Det visade sig bara vara kejsarens nya kläderna. Nu skriver HiFi musik knappt aldrig om kablage.

Senast redigerad av muffel den 2017-03-17 klockan 18:29.
Gammal 2017-03-17, 19:21   #66
muffel
Medlem

Standard

STENO

Hur går det med funderingarna att bygga högtalare? Har du gett upp det?

Du lurar ju på Fostex (an av mina favisar ) . Här finns det massvis av bra lösningar:

http://www.fostexinternational.com/d...closures.shtml

Om man vill dra på. Eller så testar man sig fram med lite enklare varianter, bara för att lära sig. Baffel. Svinenkel att bygga. Svinsvår att få låta bra...riktigt bra..men man kan ha tur.... men spela roll då har man lite att testa med....

Nu är du så satans sluten och hemlighetsfull STENO (du berättar inte vad du har idag) men varför inte fixa mätutrustning (kostar nästintill nada idag) och ta de högtalare du har idag. Du kan säkert hålla på att mixtra med delningsfilter för dem ett år framöver. Mäta testa, lyssna, mätam testa och lyssna om och om igen.Kanske bygga nya lådor. Vips har du ett par riktigt bra högtalare.

Senast redigerad av muffel den 2017-03-17 klockan 19:54.
Gammal 2017-03-18, 07:43   #67
steno
antiego

stenos avatar

Standard

Citat:
STENO

Hur går det med funderingarna att bygga högtalare? Har du gett upp det?

Du lurar ju på Fostex (an av mina favisar ) . Här finns det massvis av bra lösningar:

http://www.fostexinternational.com/d...closures.shtml

Om man vill dra på. Eller så testar man sig fram med lite enklare varianter, bara för att lära sig. Baffel. Svinenkel att bygga. Svinsvår att få låta bra...riktigt bra..men man kan ha tur.... men spela roll då har man lite att testa med....

Nu är du så satans sluten och hemlighetsfull STENO (du berättar inte vad du har idag) men varför inte fixa mätutrustning (kostar nästintill nada idag) och ta de högtalare du har idag. Du kan säkert hålla på att mixtra med delningsfilter för dem ett år framöver. Mäta testa, lyssna, mätam testa och lyssna om och om igen.Kanske bygga nya lådor. Vips har du ett par riktigt bra högtalare.
Tjena muffel.
Jodå, den där sidan har jag som bokmärke, frågan är bara när tusan man ska ha tid att börja bygga.
Det har blivit en del förändringar i jobbet så det kommer bli ganska mycket resande närmsta halvåret.
Så bygga ett par sådana där horn får jag nog skjuta på framtiden.
Å andra sidan sett så öppnar sig ju marknaden att hitta andra vintage hifi prylar om man ofta är i exempelvis Belgien, Frankrike och England.
Gammal 2017-03-18, 11:08   #68
muffel
Medlem

Standard

Bygga horn tar tid. Bygga snygga horn som låter bra tar in i helvete med tid

Kul, då kan du kolla på dina resor om något passar. Kan ju vara lite meck att få med ett par högtalare på flyget men för övrigt tja. Allt går men det kostar...
Gammal 2017-03-21, 14:07   #69
muffel
Medlem

Standard

STENO:

Är ett slutsteg typ Nad 208 tillräckligt retro? Visa mig något annat slutsteg från 70-talet som kan matcha en Nad 208 i pris/ljud? (det finns inte). Vad det gäller trisseförstärkare i alla fall. Rör en annan femma.

Köper du en Nad 208 kan du vara säker på att sälja den till samma pris (om allt fungerar) så du kommer inte göra någon förlust.

Bara kolla på valfri sida som skriver HiFi om just Nad 208, så fattar du.

Fattar inte varför du köper på dig lite kul att leka med. Bara köpa och vara glad.Du tänker för mycket. Köp bara (du ska i och för sig lära dig vad som kan vara fel med 30-40 år gamla pryttlar ....och det kan vara en hel del) Har sagt det tidigare och säger det igen, om du bara har en rudimentär uppfattning av vad pryttlar kostar så räcker det. I slutänden, om du sitter där med fem par högtalare , slutsteg i drivor , förförstärkare osv så spelar det ingen roll. Du säljer för du köpt dem för. Du förlorar inget. Tradera är en gruva. Köp , köp, köp.

Gör du det inte, testar dig fram, så kommer dina ungar med sin enkla tex ihpone lösning med värdelös högtalarbox blåsa skiten av vad du än köpt. Tro mig.Du kan ALDRIG , om du gillar bara ljud, bara köpa en lösning (speciellt gällande retro, nya pryttlar kan det gå, men ALDRIG med retro...igen: ALDRIG med retro). . Det funkar inte så, om du vill ha bra ljud.

Om jag tar den Mirsch högtalare kombinerat med för/slutsteg du intresserad av. Många knappar för/slutsteg , högtalare bizzar och ologisk konstruktion. En enkel sonuslimpa och det är game over (och då låter ändå en enkel sonuslimpa skit).

Senast redigerad av muffel den 2017-03-21 klockan 14:57.
Gammal 2017-03-22, 08:10   #70
steno
antiego

stenos avatar

Standard

Citat:
STENO:

Är ett slutsteg typ Nad 208 tillräckligt retro? Visa mig något annat slutsteg från 70-talet som kan matcha en Nad 208 i pris/ljud? (det finns inte). Vad det gäller trisseförstärkare i alla fall. Rör en annan femma.

Köper du en Nad 208 kan du vara säker på att sälja den till samma pris (om allt fungerar) så du kommer inte göra någon förlust.

Bara kolla på valfri sida som skriver HiFi om just Nad 208, så fattar du.

Fattar inte varför du köper på dig lite kul att leka med. Bara köpa och vara glad.Du tänker för mycket. Köp bara (du ska i och för sig lära dig vad som kan vara fel med 30-40 år gamla pryttlar ....och det kan vara en hel del) Har sagt det tidigare och säger det igen, om du bara har en rudimentär uppfattning av vad pryttlar kostar så räcker det. I slutänden, om du sitter där med fem par högtalare , slutsteg i drivor , förförstärkare osv så spelar det ingen roll. Du säljer för du köpt dem för. Du förlorar inget. Tradera är en gruva. Köp , köp, köp.

Gör du det inte, testar dig fram, så kommer dina ungar med sin enkla tex ihpone lösning med värdelös högtalarbox blåsa skiten av vad du än köpt. Tro mig.Du kan ALDRIG , om du gillar bara ljud, bara köpa en lösning (speciellt gällande retro, nya pryttlar kan det gå, men ALDRIG med retro...igen: ALDRIG med retro). . Det funkar inte så, om du vill ha bra ljud.

Om jag tar den Mirsch högtalare kombinerat med för/slutsteg du intresserad av. Många knappar för/slutsteg , högtalare bizzar och ologisk konstruktion. En enkel sonuslimpa och det är game over (och då låter ändå en enkel sonuslimpa skit).
Nad förstärkaren är ju rent tekniskt och ljudmässigt ett litet mäterverk men ...nääää.
Den är ju ful som stryk.
Något i den här stilen är jag ute efter.
Gammal 2017-03-22, 12:04   #71
muffel
Medlem

Standard

Oki.In i helvetes massa potentiometrar som kan slutat fungerat/skrapar.

Vad tycker du om designen på Mcintosh? Jävligt bra pryttlar, satans dyra i och för sig

http://begagnadhifi.se.wolfdale.axentus.se/?cat=12

En bra butik. Den borde du besöka (de säljer retro, som du gillar) :

https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=hZcnyUh1q0k

https://www.rehifi.se/

Ifall du har vägarna förbi Lund dvs.
Gammal 2017-03-22, 13:49   #72
steno
antiego

stenos avatar

Standard

Citat:
Oki.In i helvetes massa potentiometrar som kan slutat fungerat/skrapar.

Vad tycker du om designen på Mcintosh? Jävligt bra pryttlar, satans dyra i och för sig

http://begagnadhifi.se.wolfdale.axentus.se/?cat=12

En bra butik. Den borde du besöka (de säljer retro, som du gillar) :

https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=hZcnyUh1q0k

https://www.rehifi.se/

Ifall du har vägarna förbi Lund dvs.
Uj, rena guldgruvan.
Ska till Malmö om några veckor och ska försöka få till ett besök där.
Tack för tipset.
Gammal 2017-03-22, 14:06   #73
muffel
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av steno Visa inlägg
Uj, rena guldgruvan.
Ska till Malmö om några veckor och ska försöka få till ett besök där.
Tack för tipset.
För tusan! I så fall ska du se till att åka dit! Kolla bara öppettider innan.

Okej det blir dyrare ifall du köper via dem än via Tradera/Blocket , men å andra sidan har de kollat pryttlarna (tro mig det kan verkligen vara värt det) och du får lyssna på dem innan köp.

p.s lyssna på en rörförstärkare när du ändå är där.......det kommer verkligen fucka upp dig bra ljud eller 70-tals trissor med massor av knappar och VU mätare osv....

Senast redigerad av muffel den 2017-03-22 klockan 15:35.
Gammal 2017-03-22, 23:04   #74
Iggy
Medlem

Iggys avatar

Standard

Citat:
...Fast visst det är en tvåkanalare med en sub till (sub =mer krångel )
...
Varför är det krångel med en sub? Är det något man borde undvika om man vill ha en pålitlig radio som kan spela bra i flera år?

Stereo kan kanske skapa lite mer problem med mottagningen på radion eftersom den då behöver mer information?
(Har inte den bästa mottagningen i mitt hus)

Jag har hittat ett tänkbart alternativ till radion här: http://www.kungstv.se/sma-ljud-barba...o/sangean-wr-1

Den är lite billigare, men om det stämmer att stereo kan behöva lite bättre signal så kanske denna mono-radion vinner?

Utseendet får ge sig om alternativet ger bättre ljud men dålig mottagning.

"Of the numerous things in the world, the Art and the Tao are the most difficult to comprehend. How then can people of ordinary endowment pass the judgement that there cannot possibly be a way to immortality? If one harbors doubts about the Tao merely because of popular disbelief, then he is assuming the mass to be wise people.....forts. "
- Ko Hung

Gammal 2017-03-23, 14:44   #75
muffel
Medlem

Standard

Jo men det är ju frågan om vad du är ute efter. Lyssnar du bara på pratradio (tex nyheterna) så finns det absolut ingen som helst anledning att ha en sub. Det ska då in en extra låda, kopplas in sladdar osv. Har du dessutom dålig mottagning tja mono. Kör på det. Om du verkligen har urkass mottagning hemma så be att få testa den en dag.

Den du undrar över. Har inte hört den, men för det priset så varför inte. Nöjda köpare:

http://www.pricerunner.se/pr/317-918...-1-recensioner
Gammal 2017-03-24, 18:10   #76
muffel
Medlem

Standard

Tar det igen:

https://www.youtube.com/watch?v=_lmXi1y1fzs

Skrämmande att man på datorn hör skillnaden mellan detta liveband och det bästa (dyraste ska det vara) highend systemet. HiFi systemet låter ju skit!

Jag skulle lätta kunna racka upp med tom svinbilliga pryttlar tex http://www.tradera.com/item/340874/2...brutal-styrka-

(köp den för att driva en sub, två subbar, ett rack med några 15 tummar osv , bättre köp finns inte...för den penningen)

Kombinerat med PA högtalare med riktigt bra vassa drivers och hög känslighet över lag.Jag kan kan gissa på 30 000 kr och detta skulle slå detta miljonsystem ( i denna miljö). Behöver inte gissa, jag vet.Det handlar om dynamik och attack i denna lokal (inte detalj).

Så varför är de fetaste HiFI slutstegen så enorma stora och tunga? Det beror på kylningen (alla kylflänsar) . De har inga fläktar som ett PA steg har, men numera kan man köpa jävligt tysta datorfläktar och montera in de på dessa steg (existerande fläktar är brusande , högludda och låter rejält och passar inte för hemmalyssning men på disco eller en konsert, en annan sak) . Det till ett jävligt bra pris dessutom (hade detta varit möjligt när jag var audiofil hade jag inte tvekat en sekund, dvs tysta fläktar (de kom i och med gamingdator ) ,till bra PA slutsteg .......om vi talar om trissor, rör en annan femma Detta är en förborgad hemlighet som få får folk att köpa slutsteg för multum med kulor , när de egentligen inte numera behöver göra det.

Senast redigerad av muffel den 2017-03-24 klockan 21:42.
Gammal 2017-04-14, 01:02   #77
Iggy
Medlem

Iggys avatar

Standard

Jag köpte till slut en:

och jag är hittills skitnöjd med mitt val.
Detta måste vara den bästa radion som någonsin byggts? (Jag har använt den i högst 48 timmar hittills).
Ljudet är perfektion.
Mottagningen (på FM/Stereo) är kanon.
Jag får in ABC och en massa engelska/ryska/portugisiska/spanska/ryska kanaler med den medföljande usla kast-antennen utan problem.
Med en dipol-antenn för 45 kr från jula blir det säkert bättre än.

- Ko Hung

Gammal 2017-04-19, 14:03   #78
muffel
Medlem

Standard

Kanon! Grattis till bra köp! Fan vad kul det är att köpa teknikpryttlar...

Har du någon länk, så kan jag läsa om den? Nyfiken?

Men hur får du in kanaler i andra länder? Misstänker att det är en analog radio? AM bandet, testade faktiskt i helgen, och jag fick inte in ett skit.
Gammal 2017-04-21, 00:23   #79
Iggy
Medlem

Iggys avatar

Standard

Citat:
Kanon! Grattis till bra köp! Fan vad kul det är att köpa teknikpryttlar...

Har du någon länk, så kan jag läsa om den? Nyfiken?

Men hur får du in kanaler i andra länder? Misstänker att det är en analog radio? AM bandet, testade faktiskt i helgen, och jag fick inte in ett skit.
Tack!
Om du vill läsa på om radion så får du googla på Sangean WR-12.

Då får du en del information om vad andra köpare tycker om radion.
Det brukar variera från "den sämsta radion någonsin" till "den bästa radion jag någonsin har ägt" om du kollar in recensionerna på t.ex Amazon. De flesta är dock positiva.

Personligen tycker jag hittills att receptionen är bland det bästa jag upplevt hittills, men utländska kanaler är långt ifrån perfekta utan bättre antenn-alternativ.
Vissa kanaler från t.ex England går att lyssna på, och förstå väldigt bra, utan extern antenn.

Det bästa vore naturligtvis att ha en antenn på taket för AM-bandet, men jag är nöjd än så länge med det lilla jag har.

Ljudet är ovanligt stort och fylligt för en så pass liten radio, och jag har inte upptäckt några defekter ännu, så jag tror nog att det är läge för att rekommendera radion.

En maffig tak-antenn får bli ett senare projekt.

- Ko Hung

Gammal 2017-04-21, 16:11   #80
muffel
Medlem

Standard

Kul att du är nöjd! Tom mer än det, om jag läser mellan raderna ..Bra pris på den...Hum undrar om jag inte ska köpa denna och lassa in den i sommarstugan... Jag är , som du, fast i P1 träsket (var det väl för din del..eller bara nyheterna ?) och allmänt vad det gäller pratradio.

p.s vill man få in rysk radio tex kan man säkert få hjälp av vår rysslandsvän B.O (då helt fri från Putinkritik....men hyllningar av densamma i överflöd) , ifall du vill ta in kanalen via digitalt ......kruxet med de som är negativa, i recensioner, är att de inte fattar detta med pris/kvalité. Många av dem är uppe i det blå (sen är det ett satans fulspel bakom kulisserna ska du veta....hur man agerar gentemot konkurrenter dvs...numera på nätet).Finns bara en lösning. Lyssna själv. Du gjorde det. Du är nöjd. Bra så. Jag litar på dig. Därmed blev jag intresserad av denna radio.

Senast redigerad av muffel den 2017-04-21 klockan 16:28.
Svara

Gå tillbaka Debatthuset > Humaniora, konst och kultur > Musik och ljud > Retro HIFI

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson