Debatthuset  

Gå tillbaka   Debatthuset > Fritid, hobby och övrigt > Karriär, arbetsliv och studier

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-07-16, 06:15   #1
Kajax
Medlem

Kajaxs avatar

Reg.datum: jul 2010
Standard Fria fredagar istället för karriär?

Svensk politik bygger på tillväxt och massinvandring. Tyvärr skadar dessa två saker naturen svårt. Men detta blundar partierna för då karriär är det viktigaste målet för många svenskar. Det vore nog bättre om vi lugnade ner oss en smula och förkortade normalarbetstiden några timmar istället. Vi lever ju bara en gång och därför är fritiden viktigare än karriären tycker jag. Vi borde därför minska på stressen och införa fria fredagar. Detta förslag borde också alla våra vänner muslimer gilla!!
Kajax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-16, 09:23   #2
Obi-Wan
~~~~ ><((((°> ~~~~

Obi-Wans avatar

Reg.datum: feb 2005
Standard

Det är säkert möjligt för dig att komma överens med din arbetsgivare att du inte vill jobba på fredagen.

"Jag vänder mej i första hand till RU och Steno och undanber mig kommentarer från de som inte kommit fram till våra slutsattser."

DWP1
Obi-Wan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-16, 10:51   #3
Kajax
Medlem

Kajaxs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Obi-Wan Visa inlägg
Det är säkert möjligt för dig att komma överens med din arbetsgivare att du inte vill jobba på fredagen.
Själv är jag numera Friherre och slipper jobba men jag tycker synd om mina släktingar som måste jobba 40 timmar i veckan. Bättre om vi minskade på den kostsamma immigrationen. Då skulle ni kunna få samma lön på en 30 timmars arbetsvecka. Själv var jag småföretagare och minskade min arbetstid från 50 timmat till 30 timmar och nettovinsten ökade eftersom jag var utvilad och glad.
Gammal 2015-07-16, 17:18   #4
Obi-Wan
~~~~ ><((((°> ~~~~

Obi-Wans avatar

Reg.datum: feb 2005
Standard

Min poäng är att de flesta har nog råd med att låta bruttolönen gå ner 20%, vilket skulle vara fallet om man tar en dag ledigt varje vecka. Nettolönen minskar inte med så mycket som 20% om man gör så eftersom vi har marginalskatten.

Din friherretitel är inte värd något i sig själv. Däremot händer det att folk av adlig släkt är rika pga arv. Men det borde ju gälla även dina närmsta släktingar i så fall.

"Jag vänder mej i första hand till RU och Steno och undanber mig kommentarer från de som inte kommit fram till våra slutsattser."

DWP1
Obi-Wan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-16, 20:43   #5
steno
antiego

stenos avatar

Reg.datum: nov 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Obi-Wan Visa inlägg
Min poäng är att de flesta har nog råd med att låta bruttolönen gå ner 20%, vilket skulle vara fallet om man tar en dag ledigt varje vecka. Nettolönen minskar inte med så mycket som 20% om man gör så eftersom vi har marginalskatten.

Din friherretitel är inte värd något i sig själv. Däremot händer det att folk av adlig släkt är rika pga arv. Men det borde ju gälla även dina närmsta släktingar i så fall.
Och hur många når marginalskatten?
steno är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-08-19, 21:57   #6
Kajax
Medlem

Kajaxs avatar

Standard

En gång i tiden var Miljöpartier (Mp) ett parti som värnade om svenska folkets väl och ve. Men idag är de hjärntvättade när det gäller massinvandring. Hörde just på nyheterna att ett flyktingbarnen kostar 1900 kronor om dagen. Denna kostnad blir snart 15 miljarder (15 000 000 000) varje år. Så någon 30 timmars arbetsvecka finns nog inte i Mp-budgeten längre. Tänk på det när det blir regeringskris och nyval nästa gång.
Gammal 2015-09-04, 17:29   #7
Kipper
Banned

Reg.datum: aug 2015
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kajax Visa inlägg
Vi lever ju bara en gång och därför är fritiden viktigare än karriären tycker jag. Vi borde därför minska på stressen och införa fria fredagar. Detta förslag borde också alla våra vänner muslimer gilla!!
Skitsnack från din religion katolismen där du vill din religion som dem tycker du om oss svenskar. Ni vill göra det här landet till katoliker. Du måste erkänna. Katolism ideologi med fria fredagar. I Polen får du bo härefter. Eller i massflykting lägret i Europa eller norra Afrika. Där ni katoliker finns mest utanför Norden.

Muslimer tycker om Sverige. Tryggheten är stor här.

Ni katoliker vill gärna döda när ni kommer nära en fel person.

Min gamla polare ville döda mig på slåss. Dumpade han i skolan.

Lider av scrizo idags läget av en eller tre finländare och en amerikan.

De vill min sjukdom så jag inte kan vinna som kristen.
Kipper är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-04, 17:32   #8
Kipper
Banned

Standard

Katoliker är sånna som vill mörda folk. Ni är en ond religion.
Gammal 2015-09-05, 15:40   #9
Kajax
Medlem

Kajaxs avatar

Standard

Ni har miljoner muslimer men vi har många kristna !!
Gammal 2015-09-05, 16:29   #10
Kipper
Banned

Standard

Finns vita kristna i hela Norden.

Gammal 2016-09-23, 08:01   #11
Kajax
Medlem

Kajaxs avatar

Standard Svart arbetskraft

Här i förorten vimlar det av vackra invandrarkvinnor. De ser ut som fotomodeller men har inget jobb på orten. De blir utskickade av arbetsförmedlingen och måste plocka skräp på våra gator. Löfvens ord har blivit lag i förorten. I morse kom jag körande med min Moppe och kvinnorna blängde ilsket som vanligt. Den vackraste kvinnan skrek "son of a bich". Är detta ett tack till oss som byggde Sverige?

Gammal 2016-09-23, 11:24   #12
steno
antiego

stenos avatar

Reg.datum: nov 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kajax Visa inlägg
Här i förorten vimlar det av vackra invandrarkvinnor. De ser ut som fotomodeller men har inget jobb på orten. De blir utskickade av arbetsförmedlingen och måste plocka skräp på våra gator. Löfvens ord har blivit lag i förorten.
Vi får väl ta in bara fula kvinnor i fortsättningen.

Citat:
I morse kom jag körande med min Moppe och kvinnorna blängde ilsket som vanligt. Den vackraste kvinnan skrek "son of a bich". Är detta ett tack till oss som byggde Sverige?
Dom kanske inte visste att den där mopedisten var en samhällsbyggare av rang?
steno är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Gå tillbaka Debatthuset > Fritid, hobby och övrigt > Karriär, arbetsliv och studier > Fria fredagar istället för karriär?

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson